Att bära barn...

Nu när lillebror varit sjuk i en hel veckas tid med feber och hosta så måste jag bara slå ett slag för bärsjalar!

V. är den sortens barn att han helst bara ska sitta i famnen när han är febrig, hostig och allmänt liten och stackrig och man behöver ju som förälder kunna använda båda sina armar emellanåt...

Alltså...

Dagens länk går till den eminenta och informativa hemsidan
http://www.sjalar.nu/

Bärselar må ju så vara hänt, men den mycket vanligt förekommande bärselen som får bäst i test lite här och där på grund av sin enkelhelt etc. har jag ännu inte sett en 11 kilos 1 1/2 års barn sitta nedklämd i... Jag må ju också säga att efter att ha testat en sådan med T (och då var hon 8 månader och vägde ca 7-8 kg) att jag skulle vilja se de axlar och den nacke som pallar med en hel dags bärande i en sådan...

Så jag säger bara: Heja bärsjalar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0