Det gör ooooont!

Satt i godan ro framför datorn och slösurfade i väntan på att brödet jag petat ihop skulle gräddas klart när jag får hjärtat i halsgropen.

Uppifrån barnens rum hörs ett ylande och ett "Det gör OOOOOOOOOOOOOOONT!". Jag höll bokstavligen på att skita på mig (ursäkta uttrycket) och trodde allraminst att dottern hade ramlat ur sängen med huvudet före och nu låg för döden (Men dunsen? Jag hörde ju ingen duns). När jag kommer inrusandes i sovrummet ser jag barnet sitta i sängen. Tårarna sprutar och det kommer ännu ett gråtgrötigt "DET GÖR OOOOONT!". När jag når fram till sängen och gör en snabb koll kan jag konstatera att det inte handlar om någon nära-döden-upplevelse, bara nästan...

Kreativ som min söta dotter är, finner hon många användningsområden för många olika ting. Däribland klädnypor... Klädnypor som ligger på fönsterbänkar kan man alltså klämma fast på sitt pekfinger och därefter somnar man för att två timmar senare vakna av ett värkande finger som fortfarande har klädnypan fastklämd runt sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0