Liten tomte tomtar omkring...

...det är i mina ögon en bra beskrivning av sonen i dagsläget. Än mer träffsäkert blir det om jag säger: liten tomte med städdille tomtar omkring :-)

Det är fascinerande att följa V. i hans förehavanden nu. Jag tyckte att T. var rörlig, men hon har nog mött sin överman nu. V. går från det att han vaknar tills han somnar på kvällen - med några få pauser då förstås. Man måste ju äta och vila lite middag också ;-) Han går och går, bär på en massa saker, plockar upp små fantasiskräp som han viktigt kommer och lämnar fram med en nick och ett "taaaaa" (=tack). Men det går också bra att ta en av dammsugarna (de riktiga, märk väl...) släpa omkring på den och lägga till en liten ljudeffekt: "sss-sss-sss". Jag lekte med tanken på att filma hans förehavanden med dammsugaren och sedan plocka fram filmen som bevismaterial den dag V blir en odräglig tonåring som lever i en röra som mest påminner om ett bombnedslag och sedan fråga vad som hände på vägen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0