Vi ska leka Frissa-Ria...

Frissa-Ria är en förkortning av Frissa-Maria. Vi har några Marior som vi brukar tala om i familjen, så då har det blivit enklast med ett litet prefix :)

Jag satt uppe och jobbade en stund och maken grejade på bottenvåningen. Barnen lekte... Storasyster har ju dessutom snurrat sin lillebror runt sitt lillfinger, så han ställer ju nästan upp på allt för att få "vara med", att spela rollen som docka undantagen.

Plötsligt hör jag hur barnen stökar med sina kläder i hallen, de ska åka till Frissa-Ria, deklarerar T.. Så långt ingen fara tycker jag och försvinner in i jobbets värld igen. Plötsligt hör jag toalettdörren slå igen, hör ljudet av hur den låses, hur maken rusar efter och låser upp för att sedan konfiskera en sax från dottern som högljutt protesterar! "VI LEKER FRISSA-RIA!!! JAG ÄR MARIA OCH V. SKA KLIPPA HÅRET!!!" Jaja, maken hann ju fram i tid, inget jag behöver gå ner för att hjälpa till med att lösa...

Vid middagen börjar vi prata om detta, det visade sig att storasyster faktiskt hunnit med att snagga sin lillebror lite. Det räcker tydligen inte med att hon klippt sitt eget hår när hon var yngre, nu ger hon sig på V. också... :)))

Kommentarer
Postat av: Carola

Guuuud!!! Vilka underbara barn..... ;)

2006-04-25 @ 00:14:52
URL: http://hem.bredband.net/b346835

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0