Jul, jul, strålande jul...

Ett gott råd: om ni har pysselglada barn hemma, se då till att undvika pyssel på ert arbete :-)

Vi har haft Elevens Val-vecka på jobbet nu och jag höll i valet Julmarknad tillsammans med en kollega. Eleverna ska, tillsammans med oss vuxna, arrangera en julmarknad och tillverka saker för försäljning på densamma.

Nu har jag mest lust att spy på allt vad pyssel och glitter heter, men så är ju dottern så glad i pyssel. Hon längtar ihjäl sig efter tomten, efter julgran och allt det där. Lillebror hakar naturligtvis på, varför skulle han tycka annat än sin idol, liksom?! Så för husfridens skull kommer vi nog att pyssla lite här hemma också. Har faktiskt köpt en pysselsats från Slöjd-detaljer där resultatet också blir väldigt lyckat (heter materialsats julgransfigurer). Tror att jag ska sätta en sådan här figur i händerna på T och så får vi se hur hon lyckas pillra ihop det. Hon tycker ju om att sy. Säger hon i alla fall. Och vad gör man väl inte för sina barn?

Sedan har jag alltid varit lite småallergisk mot allt vad blinkande lampor heter kring juletid. Men nu har jag fått lov att ompröva mitt ställningstagande där också (lustigt egentligen hur mycket omprövanden det blivit nu på sistone). Mormor och morfar kom med en modell av en stad där belysningen och lite till betod av blinkande, vadheterdetnuigen, ja någon slags glasfibertrådar där det lyser i änden ialla fall. Den var rätt okej får jag lov att erkänna, men ungarna tycker att den är underbar, så då fick den hamna på paradplatsen i bokhyllan - vår kitschiga, blinkande julstadsmodell :-)

Nu däremot ska jag till frissan. Det var nog på tiden även fast jag är i en låta-håret-växa-ut-period. Det är inte lika kul längre när kalufsen mest bara känns tufsig och torr...

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig första advent!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Pyssel kanske är ett annat tillfälle när det är bra med droger =)

Trevlig advent själv.

2006-12-01 @ 19:55:00
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Charlotte

Pyssel kanske är ett annat tillfälle när det är bra med droger =)

Trevlig advent själv.

2006-12-01 @ 19:55:01
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Charlotte

Ingen aning om varför det blev två. Förlåt.

2006-12-01 @ 19:55:29
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0