Nu VET jag...

...att det är trotsåldern som kan medföra att T. knappt äter alls (om inte M. eller jag matar henne). Eller vet och vet. Jag har ju varit inne på det som kallas neofobi och som barn runt treårsåldern ska drabbas av och som tydligen ska ha sina rötter någonstans på stenåldern, då det inte var så lyckat att en treåring sprang omkring och stoppade i sig vadsomhelst (läs: giftiga bär och sådant). Tycker att det också låter ganska logiskt med tanke på att vi fysiskt fortfarande i är stenåldersvarelser om än i en modern tid.

Läs det synnerligen träffande inlägget om trots, trots allt ;-) på Supermamman.se Jag skriver under på nästan varenda rad när det gäller min förtjusande, älskade dotter :-)

Go'kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0