Det finns hopp för framtiden...

Jag satt och slösurfade på Aftonbladets hemsida när jag klickade in mig på följande artikel:

"Rickard, 8, räddade livet på sin kompis Dennis


Idén att cykla utför Himlabacken tyckte både Rickard och Dennis var jättebra.
Ända tills Dennis körde omkull, ramlade över styret och låg alldeles livlös.
-Jag trodde att han var död och jag grinade när jag cyklade efter hjälp, säger Rickard."


http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,861925,00.html

Det är sådana här ungar som gör att jag känner att det finns hopp om livet i framtiden :-) Vilken kompis, vilken klok 8-åring... (Okej, det var kanske inte så fiffigt att cykla ned för backen, men däremot att hämta hjälp och sedan cykla tillbaka och vänta med sin medvetslöse kompis).

Hur det än är så känns det som att det behövs fler sådana här solskenshistorier i media, om människor som gör bra saker och inte uteslutande historier om våld, krig och ond bråd död...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0