Ja må jag leva...

Ja, då var det dags för min trettioandra födelsedag. Hurra för mig :-)

I går kändes det lite trist, funderade på att strunta i att fira överhuvudtaget eftersom precis varenda kotte i bekantskapskretsen som firar varandras födelseagar här hemma är bortresta.

Men så vaknade jag i morse av att barnen och maken stegade in i sovrummet och sjöng Jamåhonleva, barnen med varsitt paket som jag fick tillsammans med supergoa kramar från allihop. Då kände jag att det inte kunde bli bättre... Dotterns kommentarer var dessutom fantastiska, tala om att vara en hejare på fina vinkar :-D

"Mammaaa..."
"Ja?"
"Jag är JÄTTEDUKTIG på att hjälpa till..." (sagt med en längtansfull blick på paketet med silverfärgat papper och orangea snören)
"Vill du hjälpa mig att öppna paketet?"
"JA!" (varpå hon påbörjar projektet)
åsså fortsätter dialogen...
"Mammaaa..."
"Ja?"
"Vi har gjort en tårta åt dig, en nyckelpigetårta..."
"Å, det låter både fint och gott. Har du och V. hjälpts åt med pappa?"
"Ja, det har vi och jag är JÄTTEhungrig!"
"Mhmm *ler brett* Så då ska vi gå ner och äta lunch då?"
"JA-A... Tårta och kakor och saft!"
...
Tja, vad mer kunde vi göra än att gå ner och fika? Det verkar som att T. redan är de fina vinkarnas mästarinna :-) Livsfarligt! Tårtan var i alla fall mycket god, den innehöll hallon, persika och banan. Grädde uppepå förstås och så en (gul) nyckelpiga gjord av en persika med kakaoprickar och ett huvud format av grädde och kakao. T. och V. hade sedan placerat ut två strategiska hallon på tårtan som nyckelpigan kunde landa på...

Dessutom hade jag fått ett lass med sms, ett trevligt mejl med en mycket rolig länk (se nedan) och så kom det även några mycket uppskattade telefonsamtal...

Det blir nog en riktigt trevlig födelsedag i alla fall, trots att besöken här hemma uteblir. Fast det är ju bra på sitt lilla vis det också. Då behöver vi ju inte städa :-D

Link of the day:
Tjuvlyssnat.se

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis, igen! ;) Kram!

2006-07-25 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0