Yl? Nå, näää...

Jag och Lena Ph alltså... Ont, det gör ont... *nynnar* Fast inte så att jag ylar vilket maken var helt övertygad om att jag skulle göra, så han tog hundarna ut på en kvällspromenad när jag gjorde mina förberedelser.

Jag har haft invigning av en födelsedagspresent alldeles nyss. Maken kallar den för en självplågningsapparat och likställer obehaget med att bli pillad på nagelbanden. Det betyder alltså att det är få saker som slår det, eftersom det är det sista jag skulle få göra på honom. Pilla på nagelbanden :-)

Jag har fått en Braun SoftPerfection EasyStart Bodysystem 3470 i present av svärföräldrar, svågern med familj och svägerskorna med respektive familj. Eller... Först fick jag en "vanlig" ladyshave, men så såg jag att den nuvarande apparaten fanns till nedsatt pris varför jag lade 200 kr emellan och *vips* så hade jag mig en epilator med tillhörande rakhuvud... Två flugor på smällen, liksom... ;-)

Sedan måste man ju inviga sin nya present. Jag kan konstatera att saker och ting förändras även när det gäller epilatorer. Jag fick en gång en liknande tingest med en rullande gummivals som skulle plocka bort de stackars stråna. Jag testade den på, låt säga, 2 centimeter av mitt ben. Sedan använde jag den aldrig mer. Det var för lite drygt 16-17 år sedan.

Nu kan jag konstatera att epileringen gjorde såpass ont att jag blev lite varm, men att smärtan helt klart var uthärdlig. Utvecklingen går framåt, helt klart och tack och lov. Å så kan ju den här korta stunden av obehag vara värt det, för jag slipper ju raka benen typ varannan var tredje dag på detta vis.

Sedan finns det en sak till... Endorfinkicken som sätter in och håller i sig ett litet tag gör också att jag inte vrålar så att jag väcker barnen när jag smäller i lilltån i badrumsdörrkarmen med en himla fart och stor kraft. Det ni, DET är inte illa pinkat!

Men jag kommer aldrig, aldrig, aldrig att epilera någon bikinilinje eller några armhålor. Där går anständighetens gräns även för mig. Det räckte med den gången jag vaxade den förstnämnda inför mitt bröllop på en skönhetssalong. Jag undrar om inte hudterapeuten blev hörselskadad på kuppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0