Flight NPS på väg in för landning...

Nu är det bara en veckas arbete kvar innan mitt efterlängtade sommarlov börjar... Vi träffar eleverna som hastigast på tisdagen (skolavslutning med betygsutdelning och så). Måndagen kompar de ut efter en övernattningstur nu igår och idag.

Övernattningsturen/lägerskolan blev annars en mycket lyckad tillställning. Så det här gör jag gärna om med dessa 14-15-åringar :-) Mindre lyckat blev det för min näsa och mina kindknotor... Vädret var lite omväxlande igår, men tydligen har solen tagit ganska bra i alla fall. För min näsa lyser som det värsta stoppljus i ansiktet och kindknotorna likaså... :-)

I alla fall så är det himlahimla skönt att veta att hela den kommande veckan kan ägnas åt att packa ihop arbetsrummet och rensa bland alla prylar. Jag och mina kollegor ska få förmånen att byta arbetsrum så att vi får en lugnare arbetsmiljö *inte en dag för tidigt* . Ser fram emot det! Dessutom finns det ytterligare en fördel med en så här lugn avslutning på terminen - det kommer inte att gå tre veckor av sommaren bara till nedvarvning! Det räcker förhoppningsvis med en :-)

Igår fick vi förresten ytterligare en god nyhet! Maken fick beviljat sin ansökan om att förlänga sin semester med två veckors föräldraledighet. Det betyder att vi får hela sex lediga veckor tillsammans i sommar! Lyxigt värre!

På tal om att landa så är Berglin en serie som får mig att lyfta - på ett bra sätt! Jag brukar skratta gott och högt åt dessa synnerligen träffsäkra betraktelser >> Berglin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0