I väntan på ett återvändande minne...

Jag satt och tittade på de två listorna som finns på blogg.se:s startsida. Listan över senast publicerade inlägg och listan över mest aktiva bloggare. Tycker att man ofta kan hitta rätt bra texter därigenom, texter som väcker tankar eller berör. Vad som däremot fascinerar mig är att det finns människor som hinner blogga så mycket som de gör. Flera inlägg om dagen! Undertecknad som knappt fixar samma mängd på en vecka, liksom... Wow... Jag är imponerad...

Nu var det i och för sig inte det jag hade tänkt skriva om, utan något annat som jag för tillfället har glömt bort. Men jag antar att det kommer tillbaka om jag låter bli att gräva efter det i mitt undermedvetna... Det brukar ju liksom vara så.

Men jag kan berätta om de bra saker som hänt under veckan...
Måndag - Kan faktiskt inte komma på något specifikt med måndagen... Dagen slutade i alla fall bättre än den började.

Tisdag - Har sagt mitt första, tydliga NEJ på jobbet när jag fick frågan om att vara "projektsamordnare" för solidaritetsarbetet på skolan. Det är ett roligt och viktigt jobb, men jag ville verkligen inte vara samordnare. Jag vill ha ork kvar för familjen när jag kommer hem och med 85 elever att bedöma i mitt ämne, så lär jag ha att göra i alla fall. Men det bästa var att ingen började argumentera med mig, ingen försökte övertala mig och framförallt var det ingen som tyckte sämre om mig för det. Yihaa :-)

Onsdag - Hade ett mycket bra utvecklingssamtal om barnen på dagis (det var DET jag skulle skriva om, men nu avslutar jag detta och återkommer till det senare, kanske i morgon). Det finns dessutom hopp om mänskligheten. Lillebror hade släppt ut hundarna *skitunge* och maken hade inte märkt någonting (jag själv var på stresshanteringskursen), när han sedan höll på att göra natt på barnen hade det ringt på dörren. Där stod tre tjejer i 8-9-årsåldern och sa att de hittat våra hundar. Yngste jycken studsade omkring dem och var lyckligast i världen, därefter kilade de iväg och hämtade hem gammelman. Dessa tre tjejers föräldrar har all anledning att vara stolta över sina barn, få vuxna hade gjort samma sak som dem.

Torsdag - Har fått hem vinst nummer två från "Turen till Turkiet"-tävlingen. Denna gång fick jag ett presentkort (om än i makens namn) på en skönhetssalong. Ska ringa och beställa tid för en ansiktsbehandling som inkluderar färgning av ögonfransarna. Skööönt. Köpte även två tialotter och en trisslott eftersom vi verkar ha hamnat i ett stim av tur just nu. Ska skrapa dem senare :-) Har varit och lyxhandlat med maken. Glömde att handla ägg och naturell yoghurt tidigare i dag, så när mormor kom ner en sväng passade vi på att utnyttja läget och åka i väg en timme för att handla detta och lämna tillbaka lite lånade filmer. Precis, exakt ett sådant där andrum som man så väl behöver för att orka med en annars så hektisk vardag. TACK! mamma och pappa!

Nu ska jag bestämt sätta mig ner och kolla hur mycket jag petat i mig i dag egentligen... De där två hektona nötter var bestämt lite onödiga och drar garanterat upp kalorimängden till långt över det "tillåtna", men jag får väl kompensera det med en långprommis med vristvikterna på i morgon :-) Jag har ju faktiskt gått ner dubbelt så mycket mot det som var tänkt denna vecka. Det tycker jag är rätt bra jobbat... Nu ska jag bara hålla motivationen uppe, men det känns som att jag fått lite fart nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0