Ctrl-Alt-Del

Nu har jag gjort en omstart på mitt liv (igen).

I onsdags bestämde jag mig för att tänka mer på vad jag äter (igen) = snacks, godis och (om möjligt) glass bara en dag i veckan... Jag gick ju ner 11 kg med hjälp av Viktklubben förra året, men har gått upp tre av dessa under vintern. Det är dem och helst lite till som jag vill bli av med. Men jag är ju samtidigt en glassoman av mått, så att leva i glassavhållsamhet känns svårt, men det är ju lättare att kompensera en glass med motion än en glass, lite godis här och där samt alldeles för mycket och felaktig mat :-)

Lustigt nog känns det däremot lättare att ta nya tag nu på våren än att bibehålla de goda vanorna under vinterhalvåret. Tycker mig minnas att någon sa att vi människor också går i vinteride och att vi lättare lägger på oss vikt under vintern jämfört med sommaren. Å andra sidan kan jag nog tycka att det är ganska logiskt. Hur mycket hellre är man inte ute i varmare väder än i snöstorm och bitande kyla?

I dag ska jag ut och promenera med en god vän igen. Vi har måndagarna som promenaddag och utöver motionen måste jag ju säga att det är mycket, mycket trivsamt med lite trevlig sällskap också :-)

Tänkte nästan skriva in min startvikt också, men det låter jag nog bli ändå... Det skulle vara alldeles för genant :-) Nöjer mig med att konstatera att jag, de nya goda vanorna till trots, gått upp ett halvt kilo... Jag hoppas att det bara rör sig om lite pms-besvär och förhoppningsvis litelite mer muskelmassa ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0