Ajajaj...

Vet inte vad det är... Det gör ont som f*n att själv ramla och slå sig, men det är något med smärta som tillfogas ens barn som gör att det känns än värre i modershjärtat. Kanske är det för att någon man älskar så mycket har ont, utan att man kan befria dem från smärtan?

I alla fall möttes jag av följande kommentar från dottern en dag när jag kom hem från jobbet: "Mamma, jag halkade på ett fönster!". Jag visste först inte vad jag skulle tänka om det, halka på ett fönster... Hur gör man då, liksom? Det visade sig att dottern-nyfiken-i-en-strut skulle kika in genom fönstret på en grannavdelning och att hon då halkat och skrapat upp hakan mot fönsterblecket *ajaj*


I går kommer hon hem med andan i halsen efter att ha varit och åkt madrass med sin pappa och lillebror i den närliggande backen: "Mamma, mamma! Jag gjorde en kullerbytta på näsan!!!"
*hick*
Kullerbytta på näsan... Genast såg jag bilden av en genomblodig dotter framför mig, men det var inte så illa. Bara nästan. Det hade blivit en del näsblod förstås, liksom en del gråt och tandagnissel... Men pappan hade på något genompsykologiskt sätt fått dottern att lugna ner sig och ta fadäsen med en klackspark för att sedan kasta sig upp på madrassen igen för att fortsätta åkandet.

Men det vänder sig fortfarande i magen när jag ser bilderna på käke och ansikte *hurv*... Fatta vad det ska ha gjort ont!

Jag gillar verkligen våren här uppe, men det finns stunder då jag önskar att snön vore lite mindre isig...

Kommentarer
Postat av: JoVi

Men aaaaaajjjj! Huga vad det såg ut att göra ont! :(

Kram till T, och till mamman med det onda knät!

2007-04-10 @ 10:56:21
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Nämen ajajaj!! Hua...

Ha en bra dag!

2007-04-10 @ 12:54:40
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: JoVi

Titta in till min blogg - jag har valt ut dig till länktåget! :)

2007-04-10 @ 14:48:17
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

Aj, aj, aj!! Det måste ha gjort ont. L. har hämtat sej fint efter sitt hak-äventyr iaf. Sköt om er!! Kram!

2007-04-10 @ 23:13:27
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0