Minusmolnsavhjälpning

I dag har jag haft ännu en dust med Det Stora Negativa Minusmolnet. Kan bara konstatera att det inte finns något jag kan göra rätt. Lika bra att skita i Minusmolnet alltså.

Men i dag är jag tacksam för:
1. Maken, älskar honom oändligt mycket.
2. Barnen, de är världens goaste.
3. Att barn och make hämtade mig från jobbet i dag *lyx*
4. Att solen skiner och att det är varmt ute.
5. Att det faktiskt känns lite träningsvärk i rumpan (promenaderna ger resultat alltså!)
6. Att vovven som nyss spydde inte spydde några större mängder ;-) (små ting...)
7. Att en elev med svår redovisningsångest klarade att redovisa enskilt för mig (förtroende!).
8. Att jag uppbådade ork att promenera till jobbet i dag.
9. Att det finns slarvmatrestauranger när tiden och orken för matlagning tryter...
10. Att sonen fick relevant (förhoppningsvis) hjälp för sina ögon i dag hos läkaren (Tredje veckan med illröda och kliande ögon, allergimediciner biter inte. Inte heller salvan som är snäppet vassare än koksaltlösning).
11. Att jag haft förmånen att gå en omfattande stresshanteringskurs, den hjälper mig så mycket!
12. Att kuratorn jag träffat ett tag är så suverän på att hjälpa mig vidare!
13. Att vi fick vår luftvärmeväxlare installerad. Elementen har varit kalla sedan mars = lägre elförbrukning.
14. Att jag får en hel lön på fredag, helt utan VAB-avdrag, för första gången sedan september i fjol! *wow*


Det känns som att jag hade kunnat fortsätta ett tag till, men jag tror att jag lägger ner. Det känns i alla fall bra att ha mycket att vara tacksam över.

Det känns också bra att kunna skriva att jag faktiskt gör ett bra jobb och ärligen mena det, även fast det finns Minusmoln som aldrig är nöjda ;-)


Kommentarer
Postat av: JoVi

1-4. Mysigt! :)
5-6. Igenkänningsfaktor, förutom att hunden är en liten tjej här *hihi*
7. Det här skulle jag vilja veta mer om, var kommer en sån svår ångest ifrån? m.m.
8-9. Skönt med mer ork och mindre måsten!
10. Hoppas det funkar perfekt för lillkillen!
11. En sak till jag skulle vilja veta mer om!
12. Bra! :)
13. Luftvärmeväxlare, vaaa?? *hihi*
14. Grattis! :)

2007-04-25 @ 20:11:01
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Bra, ta fasta på +én i ditt liv!

2007-04-26 @ 17:39:43
URL: http://itmamman.wordpress.com
Postat av: Egoista

Vilket bra begrepp, minusmoln! Ska tänka på det nästa gång det bara går runt bakom pannbenet!

2007-05-03 @ 17:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0