Så många ord och så lite tid

Egentligen ska jag inte sitta här hade jag tänkt. Jag ska egentligen stå i duschen för att hinna bli lite osvettig innan det är dags för Down to earth på TV. I går satt jag och grinade ögonen ur mig till Livet är underbart. det orkar jag inte med i dag, det räcker med den där förbaskade PMS:en. Men det underlättar att träna! Jag tog hundarna på kvällsrundan och sprang till och med en bit. Duktigt! ;-)

Blev i alla fall utmanad av Persilja, klart att jag måste haka på...

Fyra jobb jag haft:

1. Städerska

2. Drifttekniker på LKAB

3. Lärare

4. Kafébiträde


Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1. Sagan om ringen, hela trilogin
2. Fyra bröllop och en begravning
3. Schindler's list

4. You've got mail


Fyra ställen jag bott på:

1. Umeå, Ålidhem

2. Kiruna centrum

3. Kiruna, Lombolo

4. Umeå, Mariehem


Fyra TV-program jag "älskar" att titta på:

1. Cityakuten

2. House

3. Äntligen hemma
4. När och fjärran


Fyra platser jag har semestrat på:

1. Santorini
2. Muhos

3. Borgå
4. ...vad räknas som att semestra?

Webbsidor jag besöker dagligen:

1. Bloggen
2. Allt för föräldrar (nästan dagligen)
3. TV4

4. DN


Fyra favorit-maträtter:

1. Blodpalt

2. Kokt potatis, kokt nyfångad sik med skirat smör och färska, kokta morötter
3. Ostfylld lövbiff med grön pasta
4. Just nu är jag galen i (hem)grillat med massor av grönsaker;-)

Fyra ställen jag skulle kunna tänka mig att vara på just nu:

1. I duschen
2. I ett varmt, soligt semesterparadis med vajande palmer och klart, glittrande vatten (som för den delen inte är iskallt)
3. Nya Zeeland
4. I soffan framför TV:n
(Kanske ligger det något i det maken säger om jag jag inte har så många grå nyanser på min gråskala ;-))

Skickar vidare till Amlon och JoVi!


Kommentarer
Postat av: JoVi

Nu finns recepten i bloggen! Tror iofs att jag kanske redan delat med mig av dom till dig (?), variationen på mat är inte så stor i det här hemmet - TYVÄRR :/

Nya Zeeland pratade jag o J oxå om häromdagen. Vet du om det stämmer att det inte finns några läskiga djur där (till skillnad mot Australien)?? Eller är det en skröna...? Ressuget är ENORMT just nu *gaaah* Tittar efter sista-minuten-resor VARJE dag, och försöker övertala J, fast vi inte har ett öre över *hihi*

Kram!

2007-04-22 @ 13:46:44
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Blodpalt. Undrar hur det smakar? Är det som blodpudding? Undrar en matanalfabet.

2007-04-22 @ 17:44:59
URL: http://itmamman.wordpress.com
Postat av: Pippi

JoVi:
TACK för recepten! Ska skriva ut dem, det kan hända att jag fått dem förut - men i så fall har jag inte haft förstånd att hålla reda på dem ;-)

IT-mamman:
Ungefär som blodpudding... *hmmm* Ja, det skulle man nog kunna säga. Men ändå inte :-) Tror att palten är lite fastare i konsistensen plus att fläsket och den stekta löken som man har i mitten av palten ger lite extra smak. Jag föredrar palten framför blodpuddingen - tveklöst! Dessvärre är jag ensam om att göra det här i familjen ;-)

2007-04-22 @ 21:08:06
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Persilja

10-åringen tjatar oss galna med att önska en resa till Nya Zeeland och inspelningsplatsen för Sagan om R. hobernas hus finns kvar och man kan få bo i dem...
Det låter väl som en bra semester idé!!! (Få se nu 6 personer x 15-20000, njae jag vet inte...)

Fram för min idé att alla som bor ovanför polcirkeln borde få (stort)resebidrag av staten till solen!!!

2007-04-23 @ 09:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0