Struts-Pippi

En dag har nått sitt slut och det är dags för summering.

Näh, det lät för dramatiskt. Men nåt åt det hållet i alla fall... Uppdaterar min lista...

Att göra: (stryker det där med barnen på dagis, man kan ju faktiskt greja även när de är hemma).
1. Träna (i dag har jag rastat hundarna och gått till och från dagis, okej - det får lov att räknas)
2. Gjuta rabarberblad i betong, först måste jag köpa rejäla diskhandskar.
3. Köpa diskhandskar och storhandla basvaror till kyl, frys och skafferi.
4. Klura på den optimala tvättstugelösningen (hela tiden pågående i huvudet).
5. Städa på de där hopplösa punkterna (barnens ritgrejshylla, skoskåpet och kyl/frysdörrar)
6. Sy klart jeanskjolen.
7. Sortera in alla viktiga papper som blivit liggandes i en stor kreativ hög på mitt skrivbord de senaste 18 månaderna.
8. Koka blåbärs- och jordgubbssylt (fast jag undrar om inte ungarna får lov att vara med här...)
9. Klippa gräset så snart det torkat upp.

Eftersom jag gärna slingrar mig och försöker bortse från alla "viktigare" grejer jämfört med exempelvis att blogga (ni har noterat att mängden inlägg plötsligt ökat, va?!) och så, så var jag ju tvungen att baka en blåbärspaj på mammas vis.
image68
Jag var lite modstulen när jag skulle baka ut degen, men den blev grymminggod. I synnerhet med ett glas kall mjölk till.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Recept önskas omgående! Den såg brottargod ut!

2007-08-14 @ 15:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0