Egodagar

Jag är inte bättre förälder än att jag låter barnen vara på dagis två dagar denna vecka, trots att jag har sportlov...

Däremot känner jag att jag behöver få två dagar för mig själv - tid till att gå på badis och floata (jätteskönt!), raka benen och kanske läsa klart Familjegraven av Katarina Mazetti. Typ. Sådana där onyttigheter som gör att man får mängder med mer tålamod och ork framförallt.

Min egosysselsättning:
image8 image9
(mina håriga ben tänker jag däremot inte exponera i bloggen ;))

Jag var faktiskt in på Synsam och beställde ett par nya glasögon också (Silhouette Minimal Art). Har haft de nuvarande sedan 2001, så det var lite på tiden med ett par nya bågar. Lustigt nog hade min syn förbättrats något, kanske har det att göra med mitt minskade sockerintag - det finns ju de som hävdar att socker bidrar till sämre syn.
image10
Ungefär så här kommer de nya googlisarna att se ut - linserna har en annan form, men i stort i alla fall...

Nu däremot är det dags att hämta telningarna från dagis. Hoppas att de har varit ute på eftermiddagen också - det är ett underbart väder! Sedan ska vi till mormor och äta. T. fick den stora äran att välja mat och det blev förstås spaghetti och köttfärssås till båda barnens stora glädje.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: JoVi

FÅR ni ha barnen på dagis när ni är lediga, det får inte vi *hihi* ;)) Låter skönt med lite egen-tid för mamma, bra val av aktiviteter! :)

Glasögonen såg jättefina ut! Jag behöver nya oxå, minns inte ens vilket år jag köpte mina nuvarande :/

Ha ett riktigt skönt sportlov!

Kram!

2007-03-05 @ 20:08:17
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Åsa

Men varför Nina?? Varför var du tvungen att skriva om Spaghetti och köttfärssås?? Nu MÅSTE jag ha det... NYSS. Ojoj...

2007-03-08 @ 15:10:14
URL: http://mimosan.bloggagratis.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0