Fredag!

image15Jag kan inte komma ihåg när jag senast kände mig så här glad över att det är fredag och över att en hel, lång, skön helg bara väntar på att upplevas...

Ändå har den förra natten varit hemsk! Lillebror fick feber igen i går kväll och har ormat sig i sin säng, flyttat över bredvid mig och legat där och ormat sig, sparkat på mig och tjongat mig i huvudet när han vänt sig (inte med flit då, men man sover ju oroligare när man är lite sjuk...) Storasyster var pappasjuk och grät av saknad efter sin far som varit på kurs i Holland en vecka (kommer hem i morgon *hurra*), det slutade med att hon fick somna i storsängen hon också. Där har jag då legat, mellan två ormande barn. Den ena orolig på grund av sjukdom och den andra som en igel på ryggen för att hon kände sig liten och lite ensam...

Jag tror att jag sov typ en halvtimme-en timme på raken som mest och var förstås dödens trött när jag vaknade på morgonen *suck* På jobbet var det förstås fullt upp, har kandidater och det kräver ju sitt - men det är stimulerande och roligt!

Ändå... Ändå, sitter jag här efter att ha hängt tvätt (de nya meandi-kläderna kom i dag *ytlig lycka*) och är bara nöjd med tillvaron. Kanske är det för att maken kommer hem i morgon. Kanske är det för att det är fredag i dag. Kanske är det för att det börjar våras. Kanske är jag bara glad?!


Kommentarer
Postat av: JoVi

Hoppas ni har haft en riktigt mysig helg, förutsättningarna verkar ha funnits iaf - med ett sånt strålande humör :)

2007-03-19 @ 16:03:24
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0