Inte mer än väntat...

Den borgerliga regeringen vill nu strama åt reglerna för a-kassan än mer. Personligen blir jag inte särskilt förvånad... Vad kunde man vänta sig, liksom?

Jag undrar bara hur långt man kommer att gå för att helt avfolka glesbygden, för det är det som detta kommer att lea till i förlängningen om ni frågar mig. Jag fascineras också av den arrogans som man visat från regeringshåll gentemot kritiker - att det var det här folket ville ha, skyll er själva - typ.

Jag hoppas bara att alltför många liv inte ska raseras på grund av arbetslöshetspolitiken som drivs under tiden fram till nästa val. Jag hoppas vid Gud att varken jag eller maken ska behöva förlora våra jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0