Missunsamt värre...

Jag kan bara konstatera att jag har ett drag av missunsamhet gentemot mig själv. Jag beställde ju nya glasögon igår och har haft lite ågren över att de kostar drygt 5300 kr *gulp*.

Har gått och funderat på om det verkligen, verkligen är så att jag behöver nya glasögon... Nog hade jag väl ändå klarat mig ett tag till med de jag har? Det hade ju kunnat fungera bra om jag bara fyllde i lite färg, typ tusch, där den lossnat på skalmarna...

I natt drömde jag också om detta med nya glasögon (säger ju en hel del om vilken ågren jag har haft). I min dröm talade jag med kronprinsessan Viktorias presschef. Hon deklarerade att kronprinsessan minsann inte köpte glasögon mer än var 10:e år. Det var så ofta som det avsattes pengar för just henns glasögon.

Å så kommer jag här då och köper nya glasögon redan efter fem år när självaste kronprinsessan bara köper nya glasögon var 10:e år... Hur kan jag?! ;-)

Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka göra mitt bästa för att skippa det dåliga samvetet. Så överdrivet mycket har jag inte satsat på mig själv sedan oktober 2002 när dottern föddes. Snarare tvärtom. Men det går ju fort att vänja sig vid att inte satsa på sig själv/unna sig lite nytt och jag antar att det är det faktum att jag köpt mig en del nytt nu på sistone som gör att samvetet spökar lite... Jag är ovan :-)

Kommentarer
Postat av: Amlon

*hihi* Vilken rolig dröm! :) Kul med nya glajjor, det skulle jag också vilja ha!

2007-03-07 @ 21:03:20
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0