Näsblod del 2

Ringde läkeriet i morse angående dotterns näsblod. Hon blödde i natt igen och så även på dagen. Det var då jag bestämde mig. Det var för övrigt inte syster G som ringde upp, utan en annan som inte talade till en i en ton som mest insinuerar att man är genomjobbig.

Fick så en tid till läkeriet och dottern som förut vägrat att låta läkare undersöka henne gick nu med på att låta sig lyssnas på och lysas i näsan och klämmas på halsen. Förkyld. Förstås. Men det visste jag ju redan... Läkaren kostaterar sedan att även nässlemhinnorna är inflammerade och att det är en övre luftvägsinfektion som förorsakar blödandet. Han ordinerar också ett CRP...

DÅ vaknar dottern till och börjar gasta: Jag ill INTE sticka i fingret!!! JAG VILL HEM!!!

Jag får henne att lugna ner sig, tills det blir hennes tur på provtagningen. Det tar närmare 20 minuter av lirkande, mutande och lugnande innan en sköterska bestämmer sig för att kort och gott ta detta prov med våld. 20 minuter av gastande och vrålande. Snacka om att vara arg som en varg och en eldsprutande drake - i kubik upphöjt till fyrtinurton. Ungen är ju dessutom stark som en björn! Gastandet tog däremot slut rätt snabbt när T. insåg att det inte gjorde ont. Att det inte kom särskilt mycket blod alls. Efteråt gick hon och fnittrade lite förtjust åt hur arg hon varit, inte glömde hon heller att hon blivit lovad en leksak eller tidning. Valet föll på en tidning och gissa vilken till min stora förtvivlan, men okej... Den här gången fick det väl gå an med Prinsessan ;-)

Lite intressant däremot var att T. tycks ha en hel del integritet :-) När hon gastade som värst så sa hon att hon inte ville ha några märken, tidningar eller någon leksak. Hon ville HEM! Det är ganska trevligt att veta att hon ändå inte säljer sig hur lätt som helst ;-)


Kommentarer
Postat av: Carola

Påminner mej om när Hampus hade springmask, det tog ca 5 timmar att få i honom medicinen. Det här hände alldeles innan jul och innan vi var klar så hade han avskaffat både julklappar och tomte. Det var inte så viktigt bara han slapp dom där tabletterna...hmmm. Det slutade med en svindyr KingKong historia från Coop.

2007-05-05 @ 20:40:19
URL: http://www.carolas.info
Postat av: IT-mamman

Skönt att det gick vägen.
Här kör jag alltid med muta vid tandläkarbesök och stick i fingret hos doktorn. Klart ungen ska ha en muta! Allt blir så mycket lättare då. ;-)

2007-05-06 @ 10:15:14
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Pippi

Med andra ord är det praktiskt för ekonomin också om ungarna håller sig friska :-) Sonen valde (tackochlov) en Playmobilriddare på rea efter läkarbesöket igår. Lite nöjd var jag ju, ska sägas :-)

2007-05-09 @ 21:48:33
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0