Avledd och träningssugen

Så hamnade jag här igen, då. Jag skulle ju bara upp för att leta efter min bruna munkjacka som kommit på villovägar...

Men så kom jag ju på att jag skulle ta hem mailen, sedan så hade jag ju fått ett nyhetsbrev som meddelade att det var dags att anmäla sig till höstens Yogakurser. Avledbarhet kallas det visst, fenomenet som jag just tillåter mig att uppleva?!

Det hade varit så grymt skönt att gå på Yoga igen, men så var det ju tiderna. Måndag kl. 17.30... Känns inte helt okej. Dessutom har M. sin träning  kl. 19. hur kul kan det vara på en skala att stressa hem från ett yogapass för att maken också ska hinna till sitt träningspass någorlunda i tid? Minus 57, kanske?

Så nu funderar jag på om jag ska ta en paus från Yogan i höst, även fast jag tyckt väldigt mycket om den och träna på Nautilus istället. Det vet jag ju också att jag gillar och jag skulle verkligen behöva träna upp styrkan i kroppen som blivit gravt förslappad. Det kan jag ju göra hemma också, men det är häftigare att göra det på ett gym ;-)))

Fördelen med att träna på Nautilus är ju också att jag faktiskt kan nöja mig med att betala 179 kr/månad istället för att hosta upp 1140 kr på en gång. Tror att det är det som svider mest just nu. Makens ena glasögonlins gick ju sönder i dag, plus att det var det där mattsläppet i tvättsugan som måste åtgärdas, plus... Ja... Det är ju en hel del utgifter som står för dörren i kombination med att jag med största sannolikhet går ner på 80%, åtminstone denna termin. Då känns 179 kr per månad bra mycket lindrigare än 1140 kr på ett och samma bräde.

Jag skulle ju kunna låta bli att träna överhuvudtaget, men samtidigt så vet jag ju att jag mår så himla bra av det. Så varför inte rida på vågen, liksom? :-)

Nåväl. Den som lever får se. Jag måste i alla fall återgå till att leta efter min munkjacka och förbereda lite frukostprylar för morgondagen. Det är uppstigning kl. 6 *gääässsp*, avlämning på dagis kl. 8 och jobbdags igen kl. 8.30.

Kommentarer
Postat av: Carola

Nautilus!! Det lät intressant :) Du kan väl hojta till om det blir aktuellt... jag har ju faktiskt ett kort som ligger och skräpar och inte är använt på bra länge... men jag betalar ju faktiskt för det varje månad. Men alla har vi väl hört det där ordet: sen... eller: en annan dag...

2006-08-17 @ 20:18:17
URL: http://hem.bredband.net/b346835

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0