Vad är du tacksam för i dag?

Jag fick ett mail i dag där det stod:

"Enligt Oprah så är man lycklig människa om man varje dag kan hitta 5 grejer som man är tacksam för.
Så vad är du tacksam för idag??"

Mitt svar blev:

1. Barnen! Det är så underbart att komma hem när man hör ett glatt "Heeeej mamma! Vi äääter!" ackompanjerat av "Heee mam-mam, ti-dää, ä-dää"*1000 från liten V.
2. Att ungarna är friska.
3. Att M. är den han är.
4. Hundarna. Där snackar vi verkligen villkorslös kärlek och uppskattning... Det är nog bara hundarna som är glada att se en överjävligt trött och surmulen N. komma ner för trappen med en oförskämt pigg V. i famnen kl. 05.10 på morgonen ;-)
5. Att jag haft så mycket planeringstid på jobbet de tre första dagarna så att jag slipper jobba så mycket hemma eller för den delen stressa livet ur mig på jobbet.

Vad är du tacksam för i dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0