Jätteintressant läsning å så en smocka till FK...

Var in på Aftonbladets hemsida och läste Terri Erikssons krönika. Jag tycker att hon hade skrivit jättebra kring temat att graviditet inte är någon sjukdom, men att gravida kvinnor som exempelvis får ryggbesvär inte får sin sjukskrivning godkänd av FK trots att män med ryggåkommor får det...

Måtte det för övrigt bli ändring på FK:s hetsjakt på sjukskrivna - jag tror ju faktiskt att den allra största andelen sjukskrivna är det för att de verkligen behöver det och inte för att de simulerar på grund av slöhet.

Dessutom tror jag att man börjar arbeta i fel ände... Skapa bättre arbetsmiljö med lite mer luft och utrymme i organisationen på de flesta arbetsplatser, stoppa framtida nedskärningar, inför 2-3 timmars träning/friskvård på arbetstid och jag tror att fler kommer att må bättre... Man blir inte friskare av att bli misstänkliggjord, men man kan bli det av motion (iaf må bättre) och tid för reflektion och RASTER på sin arbetsplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0