Skitdator!!!

Min dator har kraschat. Eller kraschat och kraschat... Jag kommer åt filerna med Knoppix och "liket lever". Lite i alla fall. Problemet är bara att den vägrar att starta upp... Den kommer till att ladda Windows, sedan blinkar "The Blue Screen Of Death" med något errormeddelande, som jag aldrig hinner läsa, till och så försöker den starta om igen... *suck* Å så klagar burkeländet på att den inte blivit korrekt avslagen. Felsäkert läge fungerar heller inte, så jag antar att det bara återstår att lämna in eländet för felsökning och rep direkt på måndag morgon *skitdatorskitdatorskitdator*. Visst kan jag sitta vid makens burk, men det är ändå liksom inte samma sak. Det är inte min dator, med mina inställningar *petig*.

Kan i alla fall konstatera att krånglande datorer är fenomenala på att framkalla stress. I synnerhet när räkningarna ska dras från kontot dagen därpå och man inte har hunnit logga in för att föra över rätt mängd pengar till rätt konto...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0