Flashback

Det är lite lustigt, egentligen, hur en del saker bara poppar upp ur det förflutna.

Av någon anledning kom jag i dag att tänka på sånger vi sjöng på musiklektionerna på mellanstadiet. Musiken då bestod ju, för min klass del, av att sjunga... Fröken var gammal kantor, så det passade sig kanske bra med körsång.

Hursomhelst så är det två av dessa sånger jag gått och nynnat på i dag. Två sånger vars melodier jag tyckte och tycker mycket om. De sitter som ett smäck (nästan). Texterna sådär... Men det är av lite underordnad betydelse. Att nynna har en oanad feel-good-effekt :-)

Låtarna? Natt i Moskva och Du är den ende...

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åh, nu blir jag också nostalgisk! Just de sjöng vi med i körtappning...

2006-09-26 @ 08:46:25
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0