Valet med stort V?

Å i morgon är det Val... *djup suck*

Jag är säker på hur jag ska rösta i landstingsvalet. Till riksdagsvalet har jag två partier som jag velar emellan - vad jag röstar på kommer att bero på vilka frågor som jag slutligen bestämmer mig för är viktigast. Kommunalvalet är bara en mardröm... Men det finns tre tänkbara kandidater där också. Alltid nåt ;-)

Rösta ska jag i alla fall göra! Det tycker jag är en plikt i en demokrati. Vi har rätten att ge uttryck för vår åsikt, då är det vår skyldighet att ge uttryck för den också. Bättre också att gå och rösta blankt än att skita i att rösta överhuvudtaget.

Eller lite mer krasst: Har jag röstat så får jag i alla fall rätten att gnälla på att det bara är skit med det svenska samhället och att det bara är på väg åt h-vete med det... Jag gav ju uttryck för min åsikt i valbåset oavsett om det rör sig om en blank röst eller någon annan. Då har jag åtminstone försökt påverka! Röstar jag inte så skiter jag ju uppenbarligen i vad som händer, då finns det ingen anledning att klaga heller...

Nu ska jag gå och sova på saken och hoppas att mitt lilla dilemma klarnat tills i morgon :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0