Gah!!!

Så fel man kan ha, generalfel!

Det finns ett uttyck på finska som jag tycker är mycket träffande:
Voi herratun aika, ja raitanen paita... On niitä monen laisia!

En del männsikor saknar verkligen självinsikt! Tyvärr är det också så att det är just dessa människor som emellanåt tror att de är Guds gåva till mänskligheten och att allt de någonsin gör eller kommer att göra är ofelbart.

Sedan ligger det en hel del i uttrycket: Allt du säger och allt du gör kan och kommer att användas emot dig.

TUR att familjen hade en mysig eftermiddag på stan idag. TUR att början på dagen ändå var så bra. TUR att jag inte är ensam om min uppfattning ifråga om att hissen inte går ända upp för en viss person.

Ni vet på julafton i Tjuren Ferdinand när matadoren ledsnat på att försöka få igång Ferdinand och står där och gör en massa grimaser? När slutligen häver ur sig  "Gah" eller något sådant? -C'est moi...

Jag tänker trösta mig med att gå ut och stava med hundarna och för den delen med att spana efter nya, fina bilar på Renaults, Fords och Citroens hemsidor. Sådeså!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Näääj, vad har du nu träffat på för en dumstrut??

Tur att du har din goa familj!!

Hoppas att stavar och hundar och bilar fick dig att må bättre!

Kram!

2007-04-20 @ 12:10:45
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Charlotte

Usch, då. Trevligare kan man ha.

Klarade du dig igenom detta utan choklad, är du en bättre människa än vad jag är.

2007-04-20 @ 19:44:50
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Persiljaf

Godmorgen!
Om du har lust har jag en sån där "tradig" lista hos mig...

2007-04-21 @ 08:46:09
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0