Jag har tråååååkigt!

Nu är en sån där gång när jag egentligen borde skulle kunna göra en massa saker. Som skura golv, fålla upp gardinlängder, sy klart kjolen som jag försöker få till av ett par gamla jeans och sånt där. Men det är så tråååååkigt! Jag vill göra nåt kul! Men vad är det som är kul? Jag vet inte.
Shoppa kanske. Men det är så dyrt.
Surfa. Men vart?
Gå ut och springa. Är för slö.
Ja, ni fattar läget kanske?

Har i alla fall fixat till en tavla som jag tänkt få i ordning länge och till och med fått upp den på väggen! Det blev väldigt snyggt. I like a lot!

Har också varit och hämtat 12"-aren till sonen. Tjejcykeln... ;) Likadan som syrrans men storleken mindre. För 300 kr får han lov att leva med en hallonröd cykel dekorerad med blommor. Han tycker ju dessutom att syrrans cykel är fin. Gråter han ihjäl sig över färgen så får vi väl fixa lite spraylack och måla om den. Värre än så är det ju inte... Jag vägrar betala 1300 kr för en barncykel som kommer att användas ett och ett halvt år innan den blivit för liten.

Mer roligheter... Eller trevligheter passar nog bättre... Hade en sån där guldstund med maken i går kväll. Det var undanplockat i vardags/matrummet, mörkt och regnigt ute, mysbelysningen var tänd liksom ett antal värmeljus i sina ljusstakar. Öppnade altandörren så att man kunde höra regnet och känna svalkan utifrån efter att ha bastat... Där satt vi och filosoferade, sippade på lite finsk Jaffa *gott*, slökollade på TV, jag löste korsord, barnen sov lugnt i sina sängar på övervåningen. Just där och då kunde jag omöjligen ha känt mig lyckligare. Just där och då var det 100% grym livskvalitet!

Fiskelyckan var det däremot sämre med. Det var inte ens i närheten av napp. Men det spelade mindre roll, bara det att vi var ute och fiskade var en höjdare, det plötsliga monsunregnet till trots :) Himlen öppnade sig nämligen strax innan vårt uppbrott och dottern kallade det för monsunregn. Väldigt passande. Det vräkte ner så till den milda grad att det rann ner iskallt regn innanför regnjackan i nacken och sipprade ner vatten i stövlarna. Tur att vi har bastu hemma, säger jag bara!

Maskterapin går det också bra med :) Agnade faktiskt en krok med en riktigt fet daggmask igår. Handskarna var på förstås :) Men igår kväll när vi skulle sammanföra de inköpta metmaskarna med de uppgrävda och maken hade en liten förevisning för barnen, så kände jag faktiskt på masken i hans hand utan handskar! Nu är ni imponerade, va?! ;)

Känner nu att jag är hungrig. Måste gå och laga mat. Det blir wok och heta räkor i dag, woken efter Åsas recept. *mums*. Är glad att jag hade sinnesnärvaro nog att gå och spana i hennes wokpanna då när vi hämtade soffbordet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0