Tjuvlyssning

Jag har tjuvlyssnat i dag. Hemskt va?! Fast det var rätt fnissigt, så jag ska dela med mig i alla fall...

Var på macken och skulle skicka iväg en postorderretur. Före mig i kön står en man med sin son. De hade handlat lördagsgodis och stod och dividerade om nödvändigheten med att köpa en läsk också. Så blev det inte. Mannen kliver fram till kassan, jag får hjälp med mitt paket och så hör jag mannen be om ett paket Easy. Kassörskan går fram till cigaretterna och letar utan att hitta något. Mannen försöker dirigera henne längre mot vänster och hon fortsätter att leta utan att hitta några Easy. Till slut ledsnar mannen och fräser: "Men KONDOMER för fan! Fatta'ru inte!?" Kassörskan finner sig och svarar "Nä, inte fattade jag det", med ett leende och en lätt rodnad i ansiktet. Tjejen som hjälper mig med min postorderretur rodnar också och ser ut att ha ganska svårt att hålla sig för skratt. Jag hann precis ut innan jag började skratta. Tur det.

Egentligen så är det ju kanske inget man behöver skratta åt. Men jag kan bara inte låta bli. Mannens kommentar och tonfall har envist bitit sig fast. Liksom det att han först diskret försöker få det han ska ha, men sedan ger upp och blir frustrerad... Note to self: Köp inte kondomer på ställen där de förvaras bakom disk.

Kommentarer
Postat av: Amlon

*hihi* :)

2007-08-12 @ 20:27:09
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Annis

HAHAHAHAHA DEN VAR RIKTIGT BRA! Att du kunde hålla dig!;)

2007-08-14 @ 21:10:43
URL: http://annis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0