Facit, del 2

NU kommer äntligen facit till utmaningen :-) Det heter ju trots allt bättre sent än aldrig ;-) Är hemma med barnen i dag och stjäl mig lite tid framför datorn under tiden som barnen skrotar på i lekrummet. Lillebror fick i måndags diagnosen luftrörskatarr och det låter verkligen eländigt när han hostar. Nu får han i alla fall Ventoline tre gånger/dag och det underlättar tveklöst en hel del för honom.

Har varit på väg att skriva i bloggen ett flertal gånger de senaste två veckorna, men jag antar att orsaken till att nya inlägg uteblivit kan stavas l-a-t-h-e-t. Det har helt enkelt funnits roligare (eller för den delen nödvändigare) saker att göra.

Men nu...
1. Jag har spelat en omotiverad älghund i stans nyårsrevy.
Sant! Jag spelade också en patient med vatten i knäna som istället fick en bypassoperation.

2. Jag stressade sönder mig under mitt första yrkesverksamma år som lärare.
Sant. Tyvärr. Men i dag hade jag nog ändå inte velat vara utan den erfarenheten hur konstigt det än må låta.

3. Jag har dansat både folkdans och balett innan tonåren.
Sant! Dans är roligt! Jag och maken gick också ett par buggkurser innan barnen kom.

4. Jag har aldrig ens testat att snusa.
Sant... Har hört alltför många skräckhistorier om hur illa folk har mått när de testat att snusa första gången och det har räckt för att avskräcka mig.
Men en Choice kan vara god då och då :-)

5. Jag saknar både intresse och förmåga för diverse pyssel.
Ja, det var ju det här som var falskt då... Fast det var uppenbarligen för enkelt för er. Det är bara att inse - jag klarar inte av att ljuga, än mindre att ha ett pokerface... :-)

Nu däremot tänker jag ta tag i mitt liv igen och göra en insats för världsfreden, tror jag. Mitt skrivbord ser ut som ett bombnedslag och det är inte särskilt trevligt att sätta sig vid det. Ska försöka röja lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0