Jag, en lättviktare...

eller snarare: Jag, snart en lättviktare... *s*

Ställde mig på vågen igen i går - är ju med i Aftonbladets viktklubb där den "officiella" vägdagen är måndag, men söndag har visat sig vara den dag då jag lättast kan få förutsättningarna att stämma från vecka till vecka - så söndag har fått lov att bli min officiella vägdag :-)

I alla fall, åter till poängen... Jag väger nu mindre 3 kg mindre än jag senast gjorde för åtta år sedan. Förmodligen är tidsperspektivet än längre, men det är den senaste vikten jag minns som var i klass med den nuvarande.

Det betyder också att jag gått ner 15,5 kg de senaste två åren... Inte helt fel... Jag känner mig nöjd, även fast jag "bara" är lite drygt halvvägs till målet. Men oavsett. Det känns nu som att det inte gör så mycket i vilken takt viktminskningen går, huvudsaken är att den går neråt. Det är ju himla positivt även i den bemärkelsen att det blir en stressfaktor mindre, vilket i sin tur bidrar med än mer livskvalitet.

Hejja mig! ;-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Impad till tusen, det vet du! :)

2007-02-11 @ 09:58:02
Postat av: elaina

HEJJA hejja!
1994 när jag vänta pojken gick jag upp 28kg(!)
-96 när jag fått flickan vägde jag 96kg.(lätt att komma ihåg)Nu har jag väl snart gått ner ca 15,5kg jag med! Fast mig tog det tio år för...
Hejja OSS!
=0)

2007-04-01 @ 23:28:21
URL: http://elaina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0