Blackrace

I dag har jag, maken och barnen varit och kollat på Blackrace. "Vanliga" personbilar som kör streetrace. Typ. Är inte tillräckligt insatt i vokabulären för att kunna förklara det bättre ;) Är övertygad om att säkerheten ökar markant om man kör lagligt på ett avspärrat område, på dagen, inne i stan jämfört med en sen kväll el. liknande på ett tomt flygfält utanför stan eller någonstans inne i stan för den delen.

Hoppades på att yngsta svägerskans sambo också skulle hinna få klart sin bil för att sedan kunna delta, men så blev det inte i dag. Antar att vi nu har fått ett skäl att gå och kolla nästa gång också. För att se hur det går för R. Om han kan hävda sig i konkurrensen ;)

Det bor nog en smygraggare i mig som längtar efter att få känna doften av rykande däck och avgaser, lyssna till tonerna av brummande motorer och däck som spinner lös. Jag gick ju igång på att köra pappas gamla traktor på semestern och det var ju ändå bara en gammal Massey-Ferguson från 1962... Miljöentusiasten i mig gråter däremot blod.

Barnen hade också jättekul. Det fanns en Audi RS4 som var rätt kvick, antar att killen som körde var rätt duktig också. Dottern bestämde att hon var den bilen, sonen lekte att han var en annan bil (tror att det var en GMC Typhoon-någonting), barnens kompis var en tredje bil. Därefter sparng de i kapp uppe på den gamla banvallen, lekandes blackrace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0