T-R-E-T-T-I-O-T-R-E

På onsdag fyller jag år. 33 år. Känns lastgammalt, men ändå inte. 33 är ju liksom bara en siffra och inte en värdemätare på mig... Men det känns lite jobbigt på sitt egendomliga lilla vis. Kanske har jag drabbats av en 30-årskris?

Jaja...

Jag kom på att folk brukar fråga lite om vad jag önskar mig i present. Jag vet ju också att många av detta folk som jag nu skriver om i väldigt allmänna ordalag läser min blogg då och då.

Min första tanke var (det gamla vanliga) presentkort! Jag gillar verkligen att få presentkort på kläder. Jag tycker mycket om att få smycken (speciellt till min Pandoralänk).

Men så slog det mig som en blixt från klar himmel...

Jag önskar mig ögonfröjd. Harmonisk ögonfröjd.

Jag tycker om glas - alltså inte glas man dricker ur - men glas i vackra former och färger. Eva Björnström, en lokal glaskonstnär, gör jättefina saker. Speciellt det som är i klarglas, blått och grönt är så himla fint.

Jag trivs också otroligt bra med att greja med växter, men har ingen "riktig" rabatt än och heller inte särskilt mycket trädgårdsprylar utöver en rostig skottkärra, en sliten sekatör och fyra gräsklippare, varav två inte funkar, en är sliten och en är hemsk att dra omkring på.

trädgårdsprylar är ett mycket, mycket hett tips: ett litet växthus, små spadar, små krattor och allt vad det nu heter, mjuka knäskydd så att jag kan vara ute och påta läääänge, frön, plantor, plantjord... Här snackar vi välbefinnande, ögonfröjd och harmoni - BIG time!

Men det är också hemskt kul att bara bli ihågkommen och hälsad på hos. Det brukar värma allra mest, så ni som vet var jag bor får gärna kika in på en liten fika och säga hej :)

Kommentarer
Postat av: Persilja

Så ung du är! Tänk på mig. 12 år äldre...Still going strong. Det blir bara bättre! haha!
Hoppas din födelsedag blir fin.
Och att du får något till trädgården. Eller av E Björnström.
Har du gjutit ännu? Önska dig ett betongfat av mannen!
Kram!

2007-07-23 @ 17:10:29
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Carola

Herreminje!!!
33år! menar du det? snart har du ju gått om mej ju... jo, jag fyller ju oxå snart, jämna år blir det visst oxå ;) Vad jag önskar mej? Någonting så trevligt som en.....dammsugare. Min havererade nyligen. Det är svårt det där med presenter, det är mycket lättare att köpa och ge än att önska sej. Visst, nog har man ju många önskningar men om dom e realistiska är ju en annan sak... Hoppas du får en fin födelsedag och vem vet... kanske jag ramlar in och säger Hej.
Kram /Carola

2007-07-23 @ 18:23:04
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Kjellinskan

Grattis! Hittade in till dig via Jovi! Trevlig sida du har. :)

2007-07-25 @ 09:43:09
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Amlon

GRATTIS!!! :)

2007-07-25 @ 14:23:41
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Grattis! Present finns på min blogg.
Hurra, hurra, hurra, hurra!

2007-07-25 @ 20:05:58
URL: http://itmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0