Midsommar å semester!!!

Äntligen har hela familjen ledigt! Barnen har sommarlov från förskolan, jag har semester och ferie till den 19 augusti, maken har semester och föräldraledigt i sex veckor framöver. Ljuvligt!!!

Midsommarfirandet står också för dörren. Eller firande och firande... Vi ska träffa en annan familj med barn i våra barns ålder och äta och bara vara. Kan bli nog så trivsamt.

Bloggandet lär det också bli lite mindre av. I alla fall lite mindre... Det är ingen idé att skriva att jag ska ta sommaruppehåll, för då blir det allt annat än det ;)

Här finns i alla fall några bilder på de olika folkdräkter som skulle kunna vara aktuella för min del. Hade hemskt gärna haft en. Dte blir ju så påtagligt vid skolavslutningsdags, bröllop och så. Men jag antar att det får bli när jag blivit miljonär ;)

Från mammas hemtrakter, Perä-pohjola eller Rovaniemi...
Från pappas hemtrakter, Pohjois-pohjanmaa, Oulun seutu...
Åsså här hemifrån...

Tycker att Perä-pohjoladräkten är jättefin, men så är jag ju hemskt svag för och intresserad av min stads historia. Det lär bli ett svårt val om och när den dagen kommer :)

Hoppas att var och en av er får en skön sommar!

Kommentarer
Postat av: Amlon

Midsommarkramar! :)

2007-06-22 @ 10:37:02
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Persilja

Jag tycker det är SÅ fint när lärare har folkdräkt på avslutningen. Skulle jag vara lärare skulle jag oxå skaffa en sån. Tänk vad pengar du sparar egentligen! Du slipper ju köpa finkläder till varje avslutning och andra fester! Jag tänker på AKN på Höga-hon är alltid så FIIIIIN! på avslutningarna i sin mammas folkdräkt!!!

2007-06-24 @ 23:43:48
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Pippi

Persilja:
Ja, det är ju bland annat därför som jag blir inspirerad :) AKN har ju dessutom en jättefin dräkt. Nu hade ju ytterligare tre kollegor sina respektive folkdräkter, så det blev ju inet lättare av det ;) Alla elever som också har kolt/folkdräkt är ju också superfina... *villhavillhavillha* Måste börja tänka på den ekonomiska aspekten, tror jag bestämt - även fast jag fick ågren efter att ha kollat på Lyxfällan ;)

2007-06-25 @ 23:31:32
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0