Tjo! Så var det äntligen helg...

Oj, vad det har hänt saker den här veckan...

Måndag:
Avslutningsmiddag för skolans personal. Jättetrevlig tillställning!

Tisdag:
Avslutningsmiddag med arbetslaget. Ännu trevligare - skrattade stundtals så jag grät. Det känns sorgligt att lämna dem just nu när det känns som att man verkligen hittat varandra. Eller är det kanske då man ska sluta? Sorgligt känsn det i alla fall.

Onsdag:
Cirkus med barnen och mormor. Jättelyckat. Lillebror så fascinerad så att han till och med trillade av stolen.

Torsdag:
Skogsmulleskola för Storasyster. Mycket lyckat det också. Ungen var alldeles exalterad över att ha fångat en fjärilslarv i en hink. Då talar vi om samma barn som var livrädd för mygg och flugor i fjol...
Övetagandesamtal med min företrädare på Den Nya Skolan. Verkar vara bra ungar och ett bra arbetslag jag hamnar i. Känns skönt. Har kvitterat ut nycklar också.

I dag:
Avslutning på skolan. Mycket fint och känslosamt. Fick många blommor och kramar. Alltid trevligt :)

Fick ett jättefint kort av min "bästis". Tårar i massor.

Blommor med bud från maken. Jättevackra (tre cerise nejlikor, tre karamellrosa rosor och tre orkidéliknande gammelrosa blommor). Massor med tårar igen.

Samtal från kvinnan i det destruktiva förhållandet. Beslutsammare än jag någonsin hört henne vara. Det var ett mycket glädjande samtal. Dottern hade varit mycket glad över smycket hon fck av oss i "grundentenpresent", men kunde inte ringa själv (pappsenkräket i närheten). Nu var resten av familjen ute, så kvinnan ringde mig istället. Det var ett långt samtal och jag är hedrad över förtroendet. Jag tror faktiskt att hon är på väg nu. Bönen till de högre makterna eller tumhållningen? Kanske både ock :)

Nu sitter jag däremot här och är jättetrött (övertrött) men väldigt uppe i varv. Eller så är det sockerkicken efter plättarna med grädde och sylt som vi åt till middag... (Kom dessutom på att jag inte druckit något i dag utöver ett glas vatten, två koppar kaffe och en cola - undra på att jag har ont i huvudet då).

Bäst att jag går och dricker lite nu då, men sedan lär jag sikta in mig på soffan och tv:n. Oerhört upphetsande, inte sant? Här kommer maken hem efter tre veckors frånvaro och det enda frun i huset tänker på är att få sooooooova ;)

Förresten. Nu är det bara två arbetsdagar kvar *hurra* De ska jag ägna åt att hämta kartongerna från Den Gamla Skolan och att packa upp dem på Den Nya Skolan. That's all, folks... Sedan är det sommarlooooooov :)

Kommentarer
Postat av: JoVi

Ni verkar ha haft en fullspäckad vecka! Kan inte fatta att M varit borta tre veckor, redan!? FAst bra förstås att han är hemma igen :) Ha en härlig helg! :)

2007-06-15 @ 22:06:07
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Persilja

Hoppas du får en häääärlig semester!
Håller tummarna för kvinnan som har det tungt!
Jag var skogsmulleledare förrförra hösten. Det var roligt att gå i skogen med barnen, eller med de flesta barnen. En del sa : Det är tråkigt här! Det händer ju inget! Men de flesta hade skoj i skogen. EN del barn var ditskickade av föräldrar som tyckte att deras barn satt inne vid dator och tv för mycket. Det var de som klagade. De hade inte valt själva. Skogmulle kom också och sa hej och det blev stor succé! Hoppas dottern får träffa skogmsulle!

2007-06-17 @ 00:58:49
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Amlon

HA det så skönt nu på din låånga semester! ;)

2007-06-17 @ 20:25:05
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0