Bränn!!! Bränn!!! Bränn!!!

Känsliga personer slutar läsa nu och återkommer en annan vackrare dag...

Att sy två mantlar till barnen, en gardinlängd eller möjligen fålla upp ett par byxor går väl an, men där går också gränsen.

Har nu tillbringat större delen av kvällen med att försöka sy fast en dragkedja i dotterns overall. Men i h-vete att det ska gå, tydligen!

ALLT strular och det verkar som att det inte är meningen att alla delar ska bli fastsydda samtidigt. Glipar det inte på framsidan, så glipar det på baksidan. Tar inte tråden slut, så går nåljä*eln av.

Hatahatahatahatahata symaskiner! Hatahatahatahatahata sömnad!

På måndag är det jag som går till en sömmerska och ber dem fixa det så snart som möjligt! Jag skiter i vad det kostar - jag tänker INTE göra det själv! Nej, njet, ikke, ei, no, nope, nix, nichts... Aldrig!

Symaskinsjä*eln har jag bara lust att bränna upp på ett vackert bål ute på gatan... Bränn!!! Bränn!!! Bränn!!!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Gissa vem som bytte dragkedja i storebrors overall för ett par år sedan? Det var INTE jag *hihi*

Hoppas ni hade mysigt på badis! :)

2007-03-10 @ 09:16:49
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Carola

Hade ju kunnat vara jag som skrev det här inlägget... känner igen mej på varenda liten detalj. Finns billiga gubben i Aktivelhörnan kvar? Du vet han som tar 20:- för alla jobb... Kan ju vara värt att göra ett besök hos honom, innan symaskinen flyger i luften ;)

2007-03-10 @ 12:49:34
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Amlon

Åh, det skulle kunna varit jag som skrivit detta. Iaf för ett par år sedan. Nu har jag insett mina begränsningar när det gäller sömnad. Jag är inte gjord för att sy, tyvärr.

Gillade dina mantlar! Blev barnen glada? :)

2007-03-13 @ 09:42:36
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Anonym

JoVi: Badis var en höjdare!

Carola: Det fick bli Kristinas ateljé istället - hon fick jobbet klart samma dag :-)

Amlon: Ungarna älskar sina mantlar! I synnerhet glittriga lillebror :-)

Skönt förresten att vi är några stycken som inte kommer överens med symaskiner ;-) Vi kanske skulle bilda klubb ;-)))

2007-03-13 @ 22:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0