Gospel

I dag har jag varit på en körövning för första gången i mitt liv. Jag skulle börja i en barnkör när jag var, typ 7-8 år, men bangade då. I dag, ett antal år senare, plockade jag upp den pinnen och kanske också drömmen igen.

Det har startats en Gospelkör här i stan. Det var typ ett fyrtiotal som skulle börja, så det blir en rätt stor kör också. Kul! Jag var i alla fall grymt spänd i början, alla jag pratade med verkade vara "gamla rävar" i sammanhanget, så prestationsångest är bara förnamnet på vad jag upplevde. I synnerhet som jag inte har särskilt stort självförtroende alls när det gäller att sjunga. Hellre än bra, har liksom varit mitt motto :-)

I alla fall har jag konstaterat att jag sannolikt är en Alt.

Jag har också konstaterat att det är roligt att sjunga tillsammans med andra och att det är ett grymt gung när man sjunger gospel med andra. Jag har alltid fascinerats av gospelkörer i diverse filmer, serier etc. Men det var alltså lika roligt som det såg ut att vara. I alla fall i dag ;-)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åååå vad skoj det låter. jag hade också velat vara med. Har funderat på att börja sjunga i kör jättelänge men det har inte blitt av...skoj att du gjorde slag i saken ...( vad konstigt det känns att skriva uttryck som man brukar säga "slag i saken" heter det ens så??) Nåväl du vet vad jag menar.
Kramkram

2007-03-23 @ 07:20:02
Postat av: JoVi

Vad kul det låter! Hellre än bra är mitt motto oxå, och jag tror faktiskt att övning ger färdighet! :)

2007-03-23 @ 12:36:38
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Charlotte

Härligt! Nu blir du snart En Värsting till Pippi =)

2007-03-23 @ 19:55:36
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Amlon

Låter kul!!! :)

2007-03-23 @ 23:59:24
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: listoplisto

Jag är också en alt, jag var med i Vox Arctica ett tag innan vi flyttade från stan.
Och jag såg annonsen om gospelkören. Himla sugen, men jag hinner inte. Fan.

2007-03-26 @ 13:51:02
URL: http://listoplisto.blogspot.com
Postat av: Jag

Oooo vad jag är avis !, jag säger bara det :) men jag är glad för din skull. ( Din andra hälft )

2007-03-27 @ 01:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0