Kusinen från landet...

I morgon åker jag til IKEA med mina föräldrar. De frågade om jag hade lust och haka på och jag är ju inte den som är den ;-)

Men nog märks det att det inte har hunnit bli vardagsmat med IKEA inom räckhåll än, jag grymt i gasen över denna resa och överkonsumtion är väl bara förnamnet på det jag tänkt företa mig. Känns lite som kusinen-från-landet-varning...

Fast jag ska köpa en nyttighet också. En cykelhjälm med grönt spänne åt sonen.

OBS!OBS!OBS! Han fick välja motiv själv - utan att titta på färgen ;) Lillstrunt fördrog delfin framför fjäril. Ett trevligt val tycker jag... Tycker om delfiner...

Har ännu inte hittat någon hjälm med grönt spänne här i stan fastän jag letat med ljus och lykta (tycker jag i alla fall). Undrar vad det beror på att vanligtvis välsorterade butiker saknar såna väsentligheter?

Far i huset blir hemma med barn och djur. Ska på sätt och vis bli skönt att komma ifrån ändå och få lite miljöombyte, men jag skulle tro att jag hinner bli galen på mamma och pappa typ 70 gånger om innan vi är färdiga - och vice versa. Tur att vi tycker om varandra i alla fall ;-)


 ...bara för att de är så fina :-)

Kommentarer
Postat av: Carola

Ja det ärsnällt av dej att ställa upp som moraliskt stöd åt föräldrarna när dom ska till Ikea! Det hade jag oxå absolut gjort :) Min son gillar oxå delfiner, han ska bli delfinskötare när han blir stor. Så min dröm att få åka till Australien eller Usa kanske går i uppfyllelse till slut...

2007-05-05 @ 06:45:23
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Persilja

Jag blir alldeles pirrig av tanken att bara få två timmar till Ikea från Luleå. Fånigt, men har man alltid haft IKEA typ 100 mil bort så ÄR det en lyx man inte vant sig vid. Nåt som de flesta andra ser som självklart. Jag ska också bli delfinskötare när jag blir stor!!! Bra att dottern fick gå till doktorn så mammas oro fick seriös vård. Tuff tjej! En pippi till?

2007-05-05 @ 11:41:27
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0