Rekord!

I går fick jag nog lite pensionärspoäng ;) För typ andra gången på ett år så gick jag och lade mig före kl. 22.30... Närmare bestämt 21.30! Känns rätt coolt att jag faktiskt lyckades släcka lampan och somna då! :)

Insåg rent förnuftsmässigt att det kommer att bli en jobbig dag i dag om jag, min vana trogen, ska sitta uppe och uggla till minst 22.30 samt släcka lampan vid typ 24 och ungarna envisas med att vakna typ. 6-6.30... Läste också en artikel om sömnrubbningar i en av kvällstidningarna. Om hur man med hjälp av KBT kan komma tillrätta med dem. En av åtgärderna var att gå och lägga sig när ögonen blir tunga eller när man börjar att gäspa.

Jag började gäspa vid 21 och bestämde mig då för att skippa TV:n och välja sängen i första hand. Nu, med facit i hand, så var det det absolut bästa jag kunde göra! Vaknade till vid 6 - utan väckarklocka, före sonen! Tror aldrig att det hänt förut! (Inte på helgerna i alla fall). Kunde med andra ord slumra en stund till innan han också vaknade.

Det är häftigt att vakna kl. 6.30, ha sovit 9 timmar och känna sig utvilad! Men det är ovant att titta på klockan, konstatera att den är 8, att jag och barnen varit vakna i 1,5 timmar, har ätit frukost och fixat undan allt det där som hör morgonen till...

Att det sedan är hela ;) 4 grader varmt och att det faktiskt är uppehåll gör att det känns ännu mer okej... Möjligen hade jag önskat att vi var på en varm medelhavsö eller något liknande. Men man kan ju inte få allt, bara nästan ;)

image39
Soluppgång över medelhavet... Bilden togs under min och makens bröllopsresa till Santorini -01.

Kommentarer
Postat av: Carola

Pensionärspoäng.... hmmmm... då måste jag vara jättemycket pensionär;) det är typ 21-21.30 varenda kväll... :)

2007-05-17 @ 16:23:37
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Persilja

Huvva! Nu får det faktiskt vända annars blir det för tungt för kiruneserna! Det SKA vara fint i slutet av maj! Här är inte värst varmt heller. Just nu 5 grader...
Visade barnen bilden ovan från skolan och trodde att de skulle skratta eller dra en lättnadens suck. Men istället framkallade den hemlängtan hos dem!!! hihihi! INTE hos mig!

2007-05-19 @ 22:07:06
Postat av: Kicki

Nu kommer man ju på sig själv att vara uppe till midnatt för att det är så ljust dygnet runt. Annars är det Simpsons kl 20 i sängen som gäller. Hahaha!

2007-05-20 @ 12:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0