Rubrik? Måste jag verkligen hitta något som passar?

Vad skönt det är att vara tillbaka till mer normala gängor! I alla fall för en vecka...

Knäpp som undertecknad är så tänkte jag bara skynda mig att ladda batterierna den här veckan för att palla med de tre nästföljande veckorna då maken är borta i Nederländerna. Låter logiskt och bra, va?! Skynda sig att ladda batterierna. *hmpf*

Jaja... Det får bli som det blir.

Jag har i alla fall räknat ut att jag har 15 arbetsdagar kvar tills det är sommarlov. *hurra* Det är i och för sig 15 intensiva dagar, men det går nog bra i alla fall. Jag tror då det.

I dag har jag roat mig ute i trädgården. Eller det som ska påminna om en trädgård. Gård kanske passar bättre... Har krattat och brett ut de sista två snöhögarna så att de kunde försvinna, har släppt ut syrenerna från snörena som höll ihop dem under vintern. Samma sak med min rosenbuske. Det mesta har börjat knoppa sig nu. Till och med vinbärsbusken... Ååååå, vad underbart den doftar när man rör den :) *lycka*  Vill läsa mer om trädgårdar och skulle gärna hitta fler växter som tål klimatet här uppe... Tips emottages tacksamt!

Krattningen var också bra för att råda bot på min helt enorma träningsvärk. Kan knappt ta av en jacka eller för den delen få av mig bh:n utan att jämra mig. Har huserat i mina föräldrars stuga i helgen och roat mig med att hugga ved. är man då i taskig form innan så känns det ju efteråt. Kul och välgörande var det i alla fall! Vet inte vad det är med just vedhuggning som gör att man mår så bra efteråt, själsligen såväl som kroppsligen (träningsvärken undantagen då).

Kommentarer
Postat av: Esters Mamma

Jag kan inte så mycket om trädgård och speciellt inte om trädgårdar i Kiruna men jag har en länk till en bra sida där du kan söka på växter i zon 8. Jag försökte själv och fick upp en del tips...
http://www.odla.nu/

2007-05-20 @ 23:24:12
URL: http://estersmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0