Det gick som det brukar gå

I dag skulle jag och maken fixa i ordning tvättstugan. Jag började rensa ut grejer därifrån i går och i dag skulle vi ta in de nya garderoberna, enligt ursprungsplanen...

Men så gick det som det brukar gå när jag är inblandad. Projektet svällde.

Jag stod länge och betraktade taket under utrensningsfasen igår. Ett vackert paneltak med en snygg list i allmogestil. Laserat med en i vitt bruten lack... Problemet är bara att laseringen var väldigt slarvigt gjord och jag har ondgjort mig över detta nästan dagligen sedan vi flyttade hit 2002.

Läge att göra något alltså. Vore ju synd att plocka in nya, fina garderober och så ser resten (eller i alla fall taket) sorgligt ut. Näpp! Jag ville inte reta mig en dag till över det där taket. Inte en dag.

Alltså var det bara till att köpa lite färg och en bra pensel. I dag har jag tillbringat lite drygt tre timmar med att måla. Nu är det färdigt och det är så gruvligt snyggt att jag nästan tippar omkull. Vita panletak tilltalar mig väldigt mycket. Jag tycker att vi har världens lyxigaste tvättstuga nu. Dessutom blev det billigt... 159 kr + 139 kr + tre timmars jobb... Känns helt okej :) Visserligen såg väggarna inte lika tjusiga ut längre, men de är helt okej och jag kommer inte att irritera mig på dem på samma sätt som fallet varit med taket.

I morgon ska det kapas arbetsbänk. 285 cm ska bli 155 för att garderoberna ska få plats. Men det blir nog bra det där. Samtidigt kommer ju ytan som vi använt till att lasta "skräp" på att försvinna. Antingen lär vi lassa samma mängd skräp på en mindre yta, eller så kommer vi att börja våra nya liv och lägga allt där det ska vara på en gång. Jag tror på det sistnämnda *optimistkonsulten har talat*.

Nu hägrar soffan. Jag ska bara skriva lite om barnen först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0