På flykt undan verkligheten

Stjäl med mig lite blogginspiration från JoVi och gör en bästa- och värstalista. Sitter och flyr undan verkligheten en stund,  har värsta Bonnie Tyler-stämman och inser att det inte lär bli någon körövning för mig i dag... Dessutom måste jag åka och handla lite. I och för sig skulle ju maken också kunna göra det, men då skulle jag definitivt bli utan Rocky Road. Alltså åker jag själv...

Veckans värsta: Att ungarna blev förkylda.

Dagens bästa: Att jag kommer att vara hemma i morgon (även fast det är med sjuka barn...)

Veckans stickigaste: Att de där 900 kr extra i utbetald lön varje månad äts upp av höjd trafikförsäkring, höjd a-kassa och u name it...

Dagens gosigaste: Kramarna jag fick i morse innan jag rusade till jobbet med andan i halsen och året på ända (vaknade en kvart innan min lektion skulle börja).

Veckans ondaste: Träningsvärken jag har i magen efter måndagens yogapass.

Dagens skönaste: De där 104 minutrarna med extra sömn i morse ;)

Veckans o-längtan: Avlöningsdags = räkningsbetalningsdags.

Dagens längtan: Att få landa i soffan och ta det lugnt framför Idol med lite god glass.

Veckans vill-inte: Att ens bli tillfrågad om att ha huvudansvaret för WCPRC-omröstningen (det är viktigt, men jag vill inte ha huvudansvaret för det - än).

Dagens önskan: Pengar lär inte göra mig lyckligare, men de skulle göra livet lite enklare... Men just nu önskar jag nog bara att vi alla skulle få bli friska och kunna gå ut i det underbara höstvädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0