Så många tankar och så lite tid...

Hur många tankar är det inte som gått förlorade den här veckan? Jag har så många gånger tänkt samma tanke: Det HÄR ska jag skriva i bloggen! Det kommer att vara roligt att kunna visa det åt barnen också när de blir äldre osv. hur många gånger har jag inte glömt bort min tanke? Minst lika många gånger och säkert fler därtill...

Det får bli i mycket korta och osammanhängande ordalag alltså :)

V. har sagt ett mycket tydligt "mamma". Han uttalar sin storasysters namn klockrent, liksom "pappa". "Ka" är kaka (matvrak!), "Ba" är blomma, vatten och allt annat...

V. har ökat på hastigheten på sitt tomtande och sladdar numera i kurvorna. Det är med andra ord bara en tidsfråga innan han börjar springa *pust*

I går kom sonen för övrigt för första gången med en bok till mig. Han hade för första gången ro i kroppen att sitta i min famn och lyssna på en berättelse. Eller berättelse och berättelse... "Varför då" av Anna-Clara Tidholm påminner om en pekbok i mina ögon. Men alla hennes böcker är jättebra. Vi har läst dem många gånger i detta hushåll och då inte bara för lillebror.

T. har relaterat det mesta till sig själv den här veckan... Det mesta vi pratar om är "precis som jag" eller "inte jag". Det kan vara allt från att bästisen på dagis också blivit storasyster, till att en annan kompis också fyller tre år eller att hon inte är sjörövare, utan att hon bara lekt sjörövare. Ganska intressant att hon gör den skillnaden - att hon inte är något bara för att hon leker det.

Dessutom verkar det som att T. nu har påbörjat sin karriär som hunddressör. Hon är inte sådär superimponerad av hundarna, utan tycker att de är ganska mycket i vägen och att deras bädd mest är en bra plats att bädda ner sina dockor på (inget vi samtycker med, dock). I  veckan kom hon i alla fall på att hon ju faktiskt kan få dem att lyssna. En godsak (spelar mindre roll vad det är, labradorer är ju rätt matglada djur) i handen och så den bestämdaste, mörkaste röst hon kan uppbringa. Vips, så har hon två 35-kilos bjässar i sin hand och de lyder hennes (nästan) minsta vink....

Jag har för övrigt hittat en ny favvislåt! *reklamvarning* Den kommer från den senaste Bamses dunderhits och handlar om Nalle-Maja. Helt underbart med en låt som handlar om en stark, tuff och modig tjej som säger i från och kan säga nej! *hmm, det rimmade visst*  Båda barnen är helt begeistrade och rockar till den som aldrig förr.

Arbetet med Huset Under Ständig Renovering går också framåt! Nu är hallen och trapphuset helt grundmålat. Återstår då bara täckfärgen, lister och att fixa garderoben. Gissa vem som är glad över att slippa slipdamm och liknande skit?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0