Jag ska bli Sjörövar-Fabbe när jag blir stor!

Jag satt och pratade med T. tidigare i kväll och kunde liksom inte låta bli att ställa frågan om vad hon skulle bli när hon blev stor - bara för att kolla om hon hade lite koll på det där med att bli stor och så...

Svaret kom klockrent och självklart: Jag ska bli Sjörövar-Fabbe när jag blir stor! Å så ska jag ha lapp på ögat och så ska jag göra så med en sån *visar hur man fäktas med svärd* och så ska jag ha en hatt.

Jag fortsatte fråga vad en sjörövare äter...
-"Jag ska äta banan, äpple åsså gröööt! Och ett päron. Mamma ska vara prinsessa och pappa ska vara prins och V. ska vara Sjörövar-Fabbe han också. Mamma och pappa ska äta apelsin och mandarin och åka bakom mig och V". Åka i vad? frågade jag. "En stooor sjörövarbåt!".

Så nu vet i alla fall jag vad jag ska bli när jag blir stor. En prinsessa :-))) Men ett vet jag ju redan, jag har en dotter med fantastisk fantasi och berättarlust :-) Det kanske blir som gammelmormor förutspått, att T. kommer att bli författare när hon vuxit upp ;-)

Kommentarer
Postat av: Charlotte m +A+, H, S och Hoppsan 5+1

Spännande att höra om ambitionerna!

2005-11-29 @ 21:34:10
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0