God Jul!

Nu tänker jag inte skriva i bloggen förrän julen är över... Det är lika bra att bestämma sig för det så att jag inte fastnar här framför datorn istället för att umgås med min familj (eller för den delen istället för att göra en massa saker som behöver göras nu innan jul).

Dottern är sjuk igen. Hon ska nu får bricanyl för sin hosta och läkeriet gör dessutom en odling på kisset. Det fanns tydligen blod i urinet, så det lutar väl åt en presumtiv uvi :/ Igår blev hon hämtad från dagis eftersom hon bara legat på en soffa och inte orkat med någonting, klagade dessutom på magont. Tror att det är en kombinatiion av att kompisarna inte var på plats igår, att hon är sjuk, att hon hade druckit dåligt... Det känns bra att det är jullov nu!

Sonen fick stanna kvar på dagis i alla fall och han har haft det jättebra. Det är så kul att lyssna när han försöker berätta om vad han haft för sig där:-)

Innan jag slutar för denna gång vill jag dela ut dagens ris... Till Posten... 

Jag beställde ett antal böcker från AdLibris (i god tid) som skulle levereras före jul. Tror ni att det blev så? Närå.... Leveransen är numera daterad till den 27 december. Hurra. Inte. Det var ju julböckerna till hela släktens barn... Sitter alltså här utan julklappar till ungarnas kusiner och hur kul känns det? Inte det minsta. Har i alla fall ringt föräldrarna och berättat om läget. Som tur är har de förståelse för läget. Men trist är det i alla fall. Hur kan man ställa posten till svars för detta? Antar att det inte ens går... :-(

Ska man försöka se det från den ljusa sidan så skulle man ju kunna hävda att det som ungarna brukar tycka om med julen nu förlängs - paketöppnandet. Men jag kan ändå inte släppa att det känns surt.

Vad roligare är, är ändå att vi ska åka till IKEA under mellandagarna. Skulle tro att det är fler än vi som tänkt samma ljusa tanke, så det lär ju vara pintjockt med folk och urplockat i hyllorna. Kul ska det bli i alla fall!

Nu ska jag hosta mig in i barnens rum och göra ett försök att plocka bort lite leksaker som de inte använder för stunden. Lika bra att göra det nu innan lagret fylls på igen.

God Jul och Gott Nytt År till er alla!

Kommentarer
Postat av: sebastian

God jul på dig med!

2006-12-22 @ 14:51:50
URL: http://sebastianjonasson.blogg.se
Postat av: Amlon

God jul på er, sötnosar!

Kram Anna, Lova och Olle med familj

2006-12-23 @ 20:40:54
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Helena

Ha en riktigt härlig jul! :)

Kram!
Helena m. familj

2006-12-23 @ 22:43:31
Postat av: Carola

Tittar in och önskar er en riktigt GOD JUL!
Kram/Carola

2006-12-24 @ 00:16:57
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Carola

På tal om dagens ris till posten så måste jag instämma... Syrran skickade ett paket från Norrköping den 19/12 (sista dagen för att det ska hinna fram till jul) Jovisst! Avin kom den 22/12 men jag får inte hämta ut den förrän 27:de! Jag skickade ett paket samma dag till Norrköping... vad händer? Jo den kom fram i tid. Fast det är ju klart! Det paketet fick ju nerförsbacke!

2006-12-24 @ 23:14:02
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Helena

Nu är glada julen slut, slut, slut ;)) Eller inte riktigt kanske men jag saknar nya inlägg i din blogg iaf :)

Hoppas ni har det bra!

2007-01-03 @ 21:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0