Att göra-lista

Lika bra att försöka strukturera upp livet. Har ägnat en stor del av förmiddagen åt att försöka komma på vad i hela fridens namn det var jag skulle komma i håg. Tror att det kan komma att bli en jobbig skolstart i år om det ska fortsätta såhär. Dessutom känner jag mig mest som en folkilsken, asocial och därtill gråtmild pitbull. PMS förstås... Lindrigare än förut tack vare Femal, men ändå påtaglig. "Full effekt" av Femalen skulle man få efter 6-8 veckors användning. Nu är jag uppe i tre. Skönt att det märks någon skillnad i alla fall!

Till saken...

Att göra (när barnen är på dagis):
1. Träna (i dag har jag rastat hundarna och gått till och från dagis, okej - det får lov att räknas)
2. Gjuta rabarberblad i betong, först måste jag köpa rejäla diskhandskar.
3. Köpa diskhandskar och storhandla basvaror till kyl, frys och skafferi.
4. Klura på den optimala tvättstugelösningen (hela tiden pågående i huvudet).
5. Städa på de där hopplösa punkterna (barnens ritgrejshylla, skoskåpet och kyl/frysdörrar)
6. Sy klart jeanskjolen.
7. Sortera in alla viktiga papper som blivit liggandes i en stor kreativ hög på mitt skrivbord de senaste 18 månaderna.
8. Koka blåbärs- och jordgubbssylt (fast jag undrar om inte ungarna får lov att vara med här...)
9. Klippa gräset så snart det torkat upp.

Nu när jag ställs inför fullbordat faktum så undrar jag om jag verkligen ska hinna med allt detta på ynka 22 timmar. Jag tror inte det. Eller kanske ändå? Om jag ser till att dygnet plötsligt får 36 timmar och om barnen plötsligt fixar all mat, konfliktlösning och "marktjänst" själva?! Tål att fundera på :) Nu måste jag i alla fall hämta hem dottern från kompisen! Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

HAHA! Gapskratt! Mina sommarlovslistor ser ut ungefär sådär... fast jag har inte gjutit i betong, bara stickat som en tok och sytt kläder och kokat saft och... och... inte hunnit ligga under äppelträdet och tittat på molnen.

2007-08-13 @ 21:55:10
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: JoVi

Åhhh vad det är härligt med listor, vissa saker ser onekligen roligare ut än andra :))
Hoppas allt är bra med er! Kram!

2007-08-13 @ 22:10:13
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Åh rabarberbladsgjutning! Vill också göra det.
Men den där listan skulle jag inte klara av att fixa på en vecka, så lägg ner det är du snäll. Njut istället av de sista dagarna på sommaren.

2007-08-13 @ 22:21:41
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Pippi

Bloggblad:
Okej, jag ÄR väl en stor tidsoptimist, då :D
JoVi:
Jag var ju jätteseriös när jag gjorde min lista. Vad är det som är så roligt med den? *låtsas se sårad ut, men flinar rätt brett*
IT-mamman:
Jag _har_ lagt ner projektet med att hinna med allt på mina 22 timmar *lovar* Fast jag trodde faktiskt att jag skulle hinna med allt. Ett tag. Sedan kopplades hjärnan in och jag kom fram till att jag ska göra saker för att jag vill det och inte för att jag måste (resten av veckan i alla fall). Det låter väl förnuftigt, väl?

2007-08-13 @ 22:54:05
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: JoVi

Alltså, att gjuta rabarberblad tyckte jag lät roligare än att sortera papper - det var SÅ jag menade :) Jag är ju en stor listälskare och gör alltid listor, som du kanske sett i min blogg ;))

2007-08-14 @ 18:43:45
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Pippi

JoVi:
*s* Har _aaaaldrig_ sett en endaste lista hos dig. Inte en enda. Näpp! ;) Att jag sedan fattar fel på löpande band skyller jag på att hjärnan forfarande är bortkopplad :D

2007-08-14 @ 20:04:18
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Annis

Vännen, femal hjälper inte. Belive me;) Det enda som hjälper är ju att bli arg! ;)

2007-08-14 @ 21:13:57
URL: http://annis.blogspot.com
Postat av: Pippi

Annis:
Jo, att bli arg hjälper. Det gör det. Men allvarligt talat så vill ingen bli lika arg och lika ofta arg som jag blivit. Hamnar man på gränsen till separation och jagvetintevad så behöver man hjälp! Sen skiter jag i om det är sockerpillereffekt eller verklig effekt, huvudsaken är att jag får lite mer sinnesro... Gråtmild, asocial och folkilsk kommer jag fortfarande att vara när det närmar sig :)

2007-08-14 @ 21:25:55
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0