Dö' som en inlagd sill och kalasdags!

Har jobbat i dag. Ny skola, nya sociala koder, nya regler, nya kollegor, nytt, nytt, nytt...

Jag känner mig lika alert som en inlagd sill. Somnade i soffan efter middagen. Har tagit maxdos alvedon för att lindra spänningshuvudvärken jag drog på mig i dag.

Men det blir nog bra! Det känns lovande. Skönt!

På torsdag ryktas det om höghöjdsbana *huuuu* Dessutom blir det kalas hemma då. Tur att maken också kan fixa kalas, tur att man kan göra i ordning det mesta kvällen innan...

Sonen har dessutom fått önska mat till middagen på torsdag. Han valde gröt och stekt ägg-macka. Försökte föreslå en massa andra barntillvända maträtter (typ köttbullar, spaghetti och köttfärssås, blodpudding, pannkaka etc.), men sonen sa bara: "Jag tycker om gröt." Gröt och stekt ägg-macka får det väl bli då...

Kommentarer
Postat av: JoVi

Hur har resten av veckan varit? Höghöjdsbana låter ju fruktansvärt läskigt *rrryyyys*

2007-08-22 @ 17:09:12
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Det låter som om du trivs! Men visst blir man trött när allt är så nytt.

2007-08-25 @ 14:45:01
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Pippi

JoVi:
Resten av veckan har varit mycket bra. Jag saknar kollegor på den Gamla Skolan, men jag längtar inte tillbaka.
IT-mamman:
Ja, jag trivs mycket bra så här långt. Men det tar på orken att ta in allt nytt. Samtidigt är det hemskt stimulerande att luta sig tillbaka lite och betrakta allt på Den Nya Skolan, från sociala koder som sitter i väggarna till väldigt konkret agerande i form av att delta på PK och att planera med de nya kollegorna.

2007-08-25 @ 21:55:03
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0