Jag har bestämt mig

Det var inte mycket kvar på min göra-lista. Fattar inte hur jag hann med allt, i synnerhet som jag tycker att jag njutit av pysslandet och inte sett det som ett nödvändigt ont. Kanske gick det så smärtfritt just för att jag gjorde det jag ville och inte såg det som ett måste-göra-omedelbart?! Antagligen.

Att göra:
1. Gjuta rabarberblad i betong, först måste jag köpa rejäla diskhandskar.
2. Köpa diskhandskar och storhandla basvaror till kyl, frys och skafferi.
3. Klura på den optimala tvättstugelösningen (hela tiden pågående i huvudet).
4. Städa på de där hopplösa punkterna (barnens ritgrejshylla, skoskåpet och kyl/frysdörrar)
5. Sy klart jeanskjolen.
6. Sortera in alla viktiga papper som blivit liggandes i en TRE storA kreativA högAR (de ynglar av sig också!!!) på mitt skrivbord de senaste 18 månaderna.
7. Koka blåbärs- och jordgubbssylt.
8. Klippa gräset så snart det torkat upp.

Jag har också bestämt mig för att:
1. Göra prioriteringslistor på jobbet. "brådis", "behöver göras, men kan vänta" och "sedan någon gång".
2. Dela upp mina bloggar. Den ena får bli en Fröken Pippi-blogg. Jobbrelaterad alltså och den andra får bli mer personlig/privat. Vilken som får bli vad vet jag däremot inte än :)
3. Fortsätta ta det lite piano :)

Kommentarer
Postat av: /B

Wow, vad du varit flitig! Själv har jag _tänkt_ gjuta fågelbad av rabarberblad hela sommaren. Jag fortsätter nog tänka tills nästa sommar ...

2007-08-19 @ 21:02:39
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Postat av: Pippi

Tack :) Hemligheten med lyckade projekt sägs ju vara att de är väl genomtänkta och omsorgsfullt planerade... ;)

2007-08-19 @ 21:51:44
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0