Sista semesterveckanångest

Nu är det bara en veckas ledighet kvar. Trist, med tanke på att det är de drygt tre senaste veckorna som jag verkligen landat och känt lugnet. Har fått undan mycket småsaker här hemmavid som legat och släpat ett längre tag och det ger en väldigt stor tillfredsställelse. Antar att det inte riktigt är mig grej att ligga sysslolös hela dagarna...
Samtidigt som det känns lite sorgligt att semestern lider mot sitt slut, så ska det bli roligt att börja jobba. Det blir lite kul att få en nystart på en ny skola och jag mår gott av stimulansen (Justja! Måste komma ihåg att skicka ett foto av sonen till knattegrattis!) jag får där - så länge arbetsbelastningen är rimlig. Men det där kan jag ju också välja lite själv - hur mycket tid jag faktiskt ska lägga ner på just jobbet kontra min fritid. Överväger att gå ner i tid även i år, tyckte att 80% tjänstgöringsgrad var lagom :)

Kommande vecka ska barnen också tillbaka till dagis. Det kommer att kännas konstigt att vara hemma utan dem. Helst hade jag nog fortsatt med det, men vi vill heller inte att de ska gå från noll i dagistid till fulltid på en gång. Även fast barnen längtar tillbaka dit (har haft nedräkning den senaste veckan) så tror jag att en mjukstart är det bästa för dem som det är nu.

Ska i alla fall använda tiden till något "vettigt", som exempelvis till att träna, sätta mig i tvättstugan och klura ut hur den optimala lösningen ska komma att se ut där när barnens garderober kommit, tänkte också gjuta rabarberblad i cement... 

 ...och göra husritningen för ombyggnaden klar och bygga om huset också när jag ändå är i gång. Fast jag tror nog att jag kommer att nöja mig med att stanna vid rabarbergjutningen. Annars lär jag väl ligga sömnlös om nätterna och inte fatta hur jag ska hinna med allt nu när jag liks har möjlighet till det :) (Rabarberbilden kommer förresten från Aftonbladet, där finns det också en beskrivning på hur man gör)

Berättade jag förresten att jag blev antagen till alla de högskolekurser jag sökt?! Valde dock bort två av dem och kommer (kanske - har inte bestämt mig till 100% än) att läsa två internetbaserade kurser i engelska. De är på 7,5 opäng vardera och går på kvartsfart. Tål med andra ord att fundera på. Jag behöver ju heller inte läsa dem båda, det går ju att se det på ännu lite längre sikt och läsa in Engelska A på två år istället för ett...

Har också roat mig med att rensa mobilen på lite bilder. Här är ett från i fjol. Dottern hittade igen mina gamla SunPocket-solglasögon. De ihopvikbara solglasögonen som var så populära på 80-talet. Tjoflöjt!
image66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0